Ce vă mai fac fantomele?

Seara asta mi-am petrecut-o în compania unor fantome. Să nu râdeţi, că nu glumesc. Fantome. Sunt convins că şi voi aveţi o debara în care vă ţineti închise fantomele şi la care vă întoarceţi din când în când.

Timpuri Noi. Prima fantomă din seara asta. Mai simt şi acum pulsul concertelor de la Costineşti, nisipul şi berea. Unplugged-ul din ’94 a fost printre primele casete “originale” pe care le-am cumpărat. Şi pe care, după ce am ascultat-o până am învăţat cântecele pe dinafară, am facut-o cadou unei colege, spontan, într-o după-amiază, după ore. N-am să uit niciodată cum Dan Iliescu ne-a făcut reclamă în concertul de la obelisc, nouă, nişte adolescenţi cu mucii la nas. Vă mai amintiţi de Stere, Luca, Helga, Tanţa? Ce-or mai face ei acum?
Revista Salut. A doua fantomă din seara asta. Vă mai amintiţi print-ul ăla de proastă calitate după care alergau puştanii la chioşcuri în primii ani de după revoluţie? Mulţi dintre jurnaliştii cunoscuţi astăzi au debutat în Salut. Era prima revistă liberă a adolescenţilor, puteai citi despre rock, pop, rap, sexualitate, poezii, perle ale profesorilor. Fiind o referinţă în viaţa mea de adolescent, Salut-ul mi-a dat curaj atunci cand am devenit redactor-sef la revista liceului.
Guma Turbo. Pe scurt, erai fraier dacă n-aveai colecţie cu surprize turbo. Pentru turbo erai în stare sa faci orice. Le-au numit bine “surprize”, pentru că-mi amintesc şi acum starea aceea de curiozitate şi anticipare: “Oare ce îmi pică? O fi dublură?”. Acum, turbo este pentru noi o fantomă a carei aromă o mai simţim uneori, dar după revoluţie ne-a transformat într-o generaţie de rumegători şi colecţionari.
Scrisorile. Greu de imaginat pentru unii astăzi, pe vremea aceea nu foloseam biţii pentru a ne scrie gândurile. N-aveam blog-uri şi mail-uri pentru că n-aveam net. O foaie de hârtie, un plic şi un pix sau stilou ne făceau să ne simţim mai aproape. Mă uitam cu frenezie zilnic în “inbox”, cutia poştală de la intrare, să văd dacă mi-a raspuns. Nu erau spam-uri, nu erau reclame, în schimb puteai avea surpriza să gaseşti printre foile din plic frunze presate, şuviţe de păr legate frumos la un capăt, bileţele etc.
Creveţii vietnamezi. Altă fantomă. Vă mai amintiţi mirosul puternic de ulei încins? Uneori, la alimentară erau rafturi întregi pe care erau doar cutiile astea cu creveţi. Bunicei. Si de altfel, cand au aparut, erau un fel de gadget alimentar, o mică fiţă. În scurt timp au devenit prilej să-ţi aduni prietenii în bucătărie. Nu erau la fel de populari ca guma turbo, nici ca Luca sau Tanţa, dar au şi ei locul lor stabil acolo, printre fantome.

Vouă ce vă mai fac fantomele?

Ce vă mai fac fantomele?

~ prin Admin pe 08/05/2009.

14 Răspunsuri to “Ce vă mai fac fantomele?”

  1. ohoo, super subiectul! am si eu fantomele mele! una dintre ele este primul aparat foto, un smena, evident. :) nu mai stiu pe unde e acum, dar cu el am facut primele poze. alta fantoma este aparatul ala radio, alb, ric. ala era chiar gadget! of, cum s-au dus vremurile astea! :( aveam un vecin de bloc care avea calculator! (nu pc!) era invidiat de toti! :) mi-ai trezit “fantomele”! :) ce poti sa-mi spui despre poza? arata fain asa veche…

  2. Mihnea, ma bucur ca fantomele sunt la locul lor! :) Fotografia e facuta chiar cu un Smena 8M. Ca si in cazul tau, e primul aparat pe care l-am avut. Chiar azi l-am dus la reparat. Film: Azo Pan PS21, ISO 100. Fotografia e facuta prin 1993.

  3. ce subiect!!!! :) ce-i drept am zambit un pic cand am vazut titlul, mi-am zis “ups…ce te-a apucat cu fantomele???”, dar citind mi-am dat seamna ca am si eu o multime de fantome, cu care mi-e drag sa ma intalnesc din cand in cand si acum chiar m-ai facut sa-mi amintesc de ele :), colectii de timbre, de ambalaje de ciocolata :), dar si biletele, scrisori, mi-e dor de biletele primite in banca… :)))

  4. Fantomele mele: profa de mate din cauza careia mi-am tuns bretonul pana la piele ca sa vad axa numerelor mai bine; colectia de timbre abandonata in liceu caci incepuse sa fie desuet sa mai ai clasor , la moda era sa ai un iubit stabil (macar de 2 saptamani si sa fi fost cu el macar la o plimbare prin oras) ; filmul “Liceenii” si cozile la bilete interminabile – astazi unicul cinematograf din Roman s-a transformat intr-un depozit en-gros (daca nu cumva si asta s-o fi desfiintat pe criza asta), scrisorile si ilustratele primite de la prieteni cand plecau in vacanta la bunici sau cu parintii la Baile Herculane; pestelca bunicii care ascundea tot felul de bunatati (mere, prune, gutui) si zilele de vara petrecute in compania acestei fiinte minunate, caseta cu Natalie Cole data la schimb de sor’mea pentru Nazareth si Iron Maiden, pantofii sport care aveau un snur fucsia si unul verde de ti se strepezeau dintii, primii prespalati (ce gagica tare eram!!) si primul meu ceas – Orex cu bratara metalica si … toate fantomele cu care traiesc si la care visez cand sunt la pamant.
    PS. Pestelca inseamna sortz , este un regionalism din nordul Moldovei … Am facut aceasta nota pentru cei ce nu stiu sau sunt din Oltenita. :)

  5. …nostalgie, nostalgie…eu sunt noroc as putea zice, nu de alta dar pe pmarea mea fantoma o sa o vad (a 3-a oara, sic) sambata viitoare live in Parcul Izvor…inca ma gandesc daca sa imi las perciunii sa creasca pana atunci…(oare daca ii las sa creasca dispare burtica?! :) )…serile de video cu inconfundabila Margareta Irina Nistor…orele de chiul…tigarile fumate de acasa pana la metrou sambata seara cand plecam in discoteca…

  6. He he, ce tema frumoasa – dar de ce fantome? Nu-s fantome, sunt chiar proaspete si very much alive toate aceste amintiri. Noptile pierdute pana la rasarit batuind prin oras si discutand cate’n luna, orele de “filosofat”, casetele audio de cea mai proasta calitate, pe care le copiam de cate n’spe ori pentru toata lumea, caietele de versuri pentru piese pe care le trimiteam si primeam prin posta, mersul cu trenul, “Supriza” pentru cei din Oltenita si peste 30 de ani ;) Placuta amintirea cu Dan Iliescu – acum 1 saptamana cred ca povesteam despre vremurile alea …

  7. Ca bine zici, Vulupe! :) Corect, sa nu uitam de “Surpriza”. Cred ca nu exagerez daca spun ca, de fapt, ala e locul in care am invatat sa bem bere! :)
    De ce sunt fantome? Pentru ca in urma cu cateva zile am trecut intamplator, intr-o seara, pe la Clubul Taranului Roman, am vazut ca era concert Sarmalele Reci, ne-am apropiat putin sa vedem de pe hol care e atmosfera si, chiar si cand Zoltan a spus la microfon “Vad ca mai sunt niste oameni acolo, in spate, in invitam sa intre!”, am ales totusi sa plecam. Sunt fantome acum pentru ca altadata as fi ales fara discutie sa raman. Si nu m-as fi uitat sa vad care e atmosfera, ci as fi facut-o! :)

  8. Poate ai invatat tu sa bei bere acolo ;) Si sa stii ca unii inca mai intra la astfel de evenimente, nu stau in usa …
    PS – Diseara e Luna Amara – vii sau tot in usa stai? Plus ca e posibil sa mai vezi lume cunoscuta pe acolo ;)

  9. E-adevarat ca tu aveai mai mult exercitiu, dar am recuperat si eu pe parcurs! :D
    Nu vin la Luna Amara. Astept sa se transforme si astia in fantome si pe urma sa regret ca nu m-am dus destul cand erau in voga. Sau poate am sa trec doar asa, pe hol. :P

  10. exceptional subiectul! :) da, toti avem fantomele noastre! :) si mie imi placeau concertele cu sarmalele reci si timpuri noi!

  11. frumoase fantomele tale! tin minte crevetii vietnamezi, aratau cam ca chips-urile de azi… mai are cineva colectie de surprize turbo? poate facem niste schimburi! :P

  12. [...] gaseam un loc, de cele mai multe ori acelasi, pentru a petrece impreuna seara. He he, cum zice si Gabi aici, sunt fantome [...]

  13. CE PORCARIE NICI NU EXZISTA FANTOME

  14. stiu ,si io am fantome,aud bataturi in scari,bataturi in geam,si e scary :|

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

